Popis
POCIT INOVÁCIE
Kúsok za mestom je pekná kľukatá cesta: ideálne miesto, ak si chcete vypočuť, aký zvuk dokáže vylúdiť z dvojitého výfuku 328 koní. Čistý adrenalín... Alebo máte záujem okúsiť silu bŕzd s 355 mm kotúčmi na prednej náprave, keď sa chystáte do ostrej zákruty? Láka vás odozva dynamicky vyváženého podvozku, ktorú vnímate cez volant a sedadlo? Vozidlo jednoducho sedí a sedí a sedí. A čo dokonalé podraďovanie so svetovo unikátnym systémom úpravy otáčok pri manuálnom podraďovaní? Cestou sa zastavte na malebnom mieste a vychutnajte si nový, ešte dravejší vzhľad vozidla. Naštartujte legendárny motor V6, šliapnite na plyn a v tom momente budete preč. Nový Nissan 370Z.
OVLÁDANIE SKUTOČNÍ NADŠENCI SÚ VÍTANÍ
NIEKTO MOŽNO POVIE, ŽE JE TO POSADNUTOSŤ, ale my máme pochopenie – v športovom vozidle jednoducho musí byť všetko tak, ako má byť. Práve preto sa hlavné ukazovatele pohybujú spoločne so stĺpikom riadenia, aby ste na ne vždy dobre videli. Ovládacie prvky na stredovej konzole sú ľahko na dosah a rozpoznáte ich podľa hmatu. Vodič má navyše jedinečne polstrované sedadlo, ktoré poskytuje lepšiu oporu, kolenné polstrovanie na oboch stranách stredovej konzoly a protišmykový povrch sedadla.
LEGENDÁRNY VÝKON
Model 370Z poháňa štvrtá generácia motora VQ V6. Tento motor s úctyhodným zdvihovým objemom 3,7 litra a výkonom 241 kW (328 k) je vybavený technológiou Variable Valve Event and Lift (VVEL), ktorá neustále vylaďuje zdvih ventilu a jeho načasovanie tak, aby mal motor rýchlejšiu odozvu a širšiu krivku krútiaceho momentu. Súčasne s tým optimalizuje spotrebu paliva a znižuje emisie. Znie to pôsobivo? Vyskúšajte to. Ten pocit, keď vyženiete motor z voľnobehu až na 7 500 otáčok v červenom pásme – na rovinke alebo v zákrutách – to je ozajstné čaro.
OVLÁDANIE NA DOSAH RUKY
Prajete si jazdiť bez námahy? Zaraďte na sedemstupňovej automatickej prevodovke stupeň „D“. Na rýchle preradenie potom stačí použiť páčku z ľahkej horčíkovej zliatiny umiestnenú na stĺpiku riadenia. V manuálnom režime získate nad radením kontrolu ako pri manuálnej prevodovke – môžete radiť buď radiacou pákou, alebo páčkami na volante. Prevodovka môže v zákrute ponechať rýchlostný stupeň pre lepšiu rovnováhu alebo môže pred zákrutou podradiť, čo pomôže účinnejšiemu brzdeniu. A ak je potrebné podraďovať, systém Downshift Rev Matching automaticky upraví otáčky motora tak, aby zmeny prevodových stupňov prebiehali úplne plynulo.