Vznik spoločnosti

Začiatky

V roku 1991 traja Slováci a traja Nemci začali spoločne podnikať v dovoze a predaji jazdených áut. Nebola to náhoda, že si najprv urobili prieskum medzi slovenskými zákazníkmi, a až potom doviezli prvé autá. Boli totiž presvedčení, že ak vyhovejú potrebám zákazníkov, musia byť úspešní. „História ukazuje, že už vtedy sme mysleli nadčasovo a založili sme globálnu firmu,“ s úsmevom spomína na začiatky jeden zo zakladateľov firmy a dnešný majiteľ Július Hron. „Keď sme sa rozhodli dovážať nové autá, chceli sme začať značkou, ktorá má dobré meno vzhľadom na svoju kvalitu, ponúka široký sortiment zaujímavých modelov za rozumné ceny a poskytuje aj dobrú záruku. Zhodli sme sa, že by to mala byť japonská značka, ktorá ponúka aj off-roady. Tak priviezol AUTO‒IMPEX na Slovensko značku Nissan,“ dodáva 



 

Pribúdali ďalšie značky

Po rozbehnutí firmy mal AUTO‒IMPEX ambíciu rozšíriť predaj aj na firemnú klientelu. Prví veľkoodberatelia potrebovali do vozidlového parku nielen osobné a terénne autá, ale chceli pod jednou strechou kúpiť aj úžitkové a nákladné vozidlá. Pokiaľ ide o nákladné vozidlá, prednosť dostala značka Iveco, ktorá dlhodobo ponúka najširší sortiment a najlepší pomer kvality a ceny. Vzhľadom na široký sortiment malých úžitkových vozidiel zvíťazila značka Fiat, ktorá stelesňovala taliansky temperament kombinovaný s rozvážnym nakladaním s financiami. „Náš sortiment sa razom rozšíril aj o autá z nižších tried, ktoré historicky patrili na Slovensku medzi obľúbené. A tak sme sa o odbyt neobávali,“ konštatoval Július Hron v jednom z rozhovorov. AUTO‒IMPEX sa tak zaradil medzi významných dodávateľov pre fleetový predaj na Slovensku. Na niekoľko rokov ozdobila jeho sortiment aj značka Alfa Romeo. Pribudli autobusy značky Irisbus a firma sa stala exkluzívnym predajcom požiarnej techniky značky Iveco Magirus.



 

AUTO‒IMPEX ‒ to nie je len predaj áut

Pamätníci v AUTO‒IMPEXe si spomenú aj na časy, keď sa dovážali autá bez dovoznej prirážky a z predaja áut sa dalo slušne vyžiť. Našťastie, ani vtedy sa nezabudlo na budovanie servisných služieb, ktoré dnes významne pomáhajú rastu firmy. Krok za krokom, ako rástol predaj, rozširovalo sa aj servisné zázemie. Motívom bola predstava, že byť čo najbližšie k zákazníkovi bude vždy výhoda. Dnes AUTO‒IMPEX ponúka služby v 4 mestách na Slovensku. V Bratislave má dve strediská ‒ areál vo Vlčom hrdle sa špecializuje na predaj a servis nákladných áut, zatiaľ čo na Rožňavskej ulici nájde zákazník predaj a servis osobných áut. Druhým mestom je Trnava, kde poskytuje služby Autocentrum AUTO‒IMPEXu, jeden z najväčších a najmodernejších predajno - autoservisných areálov na Slovensku. Zákazníkom z východného Slovenska ponúkajú služby servisy v Spišskej Novej Vsi a Košiciach.



 

Záväzky patria k službám

Hoci AUTO‒IMPEX patril skôr medzi firmy, ktoré začínali skromnejšie, nikdy mu nechýbala odvaha prekročiť prah „neznámeho“, keď sa ukázalo, že ide o potreby klienta. Dnes zákazníci netúžia len po novom vozidle a štandardnej starostlivosti v servise, ale potrebujú k spokojnosti omnoho viac. Táto potreba sa stala podnetom pre vznik viacerých jedinečných služieb, ktoré AUTO‒IMPEX v súčasnosti ponúka.

Filozofiou firmy je, že predajom auta sa vzťah k zákazníkovi nekončí, ale iba začína. Každé predané auto prináša so sebou aj záväzok, že sa predajca bude oň starať počas celej doby jeho prevádzky. A tak AUTO‒IMPEX vyvinul svoj unikátny systém starostlivosti o zákazníka, ktorý sprevádza každé predané auto. K tradičnejším službám s veľkým potenciálom patria školenia pre vodičov predovšetkým nákladných vozidiel, autobusov a požiarnej techniky. Ich cieľom je odstrániť nesprávne návyky pri riadení motorového vozidla, čo so sebou automaticky prináša vyššiu bezpečnosť a optimalizáciu spotreby. Navyše, správca vozidlového parku môže využiť ponuku na optimalizáciu efektivity prevádzky svojej flotily vozidiel. Motiváciou sú nároky zákazníkov Nie je tajomstvom, že každá ekonomická turbulencia zmení očakávania zákazníkov. Ak chce byť firma úspešná, musí aj na súčasné rastúce očakávania zákazníkov rýchlo reagovať. „Pred krízou k nám prichádzali ľudia, ktorí boli rozhodnutí kúpiť si nejaké auto. Dnes prídu a často sa nevedia rozhodnúť. A my im musíme aktívne pomôcť, odhaliť ich potreby.Táto zmena musela zaktivizovať celý náš manažment. Bez váhania som sa rozhodol, že popri služby v 4 mestách na Slovensku. V Bratislave má dve strediská ‒ areál vo Vlčom hrdle sa špecializuje na predaj a servis nákladných áut, zatiaľ čo na Rožňavskej ulici nájde zákazník predaj a servis osobných áut.

Druhým mestom je Trnava, kde poskytuje služby Autocentrum AUTO‒IMPEXu, jeden z najväčších a najmodernejších predajno-autoservisných areálov na Slovensku. Zákazníkom z východného Slovenska ponúkajú služby servisy v Spišskej Novej Vsi a Košiciach. Záväzky patria k službám Hoci AUTO‒IMPEX patril skôr medzi firmy, ktoré začínali skromnejšie, nikdy mu nechýbala odvaha prekročiť prah „neznámeho“, keď sa ukázalo, že ide o potreby klienta. Dnes zákazníci netúžia len po novom vozidle a štandardnej starostlivosti v servise, ale potrebujú k spokojnosti omnoho viac. Táto potreba sa stala podnetom pre vznik viacerých jedinečných služieb, ktoré AUTO‒IMPEX v súčasnosti ponúka.

Filozofiou firmy je, že predajom auta sa vzťah k zákazníkovi nekončí, ale iba začína. Každé predané auto prináša so sebou aj záväzok, že sa predajca bude oň starať počas celej doby jeho prevádzky. A tak AUTO‒IMPEX vyvinul svoj unikátny systém starostlivosti o zákazníka, ktorý sprevádza každé predané auto. K tradičnejším službám s veľkým potenciálom patria školenia pre vodičov predovšetkým nákladných vozidiel, autobusov a požiarnej techniky. Ich cieľom je odstrániť nesprávne návyky pri riadení motorového vozidla, čo so sebou automaticky prináša vyššiu bezpečnosť a optimalizáciu spotreby. Navyše, správca vozidlového parku môže využiť ponuku na optimalizáciu efektivity prevádzky svojej flotily vozidiel.



 

Motiváciou sú nároky zákazníkov

Nie je tajomstvom, že každá ekonomická turbulencia zmení očakávania zákazníkov. Ak chce byť firma úspešná, musí aj na súčasné rastúce očakávania zákazníkov rýchlo reagovať. „Pred krízou k nám prichádzali ľudia, ktorí boli rozhodnutí kúpiť si nejaké auto. Dnes prídu a často sa nevedia rozhodnúť. A my im musíme aktívne pomôcť, odhaliť ich potreby. Táto zmena musela zaktivizovať celý náš manažment. Bez váhania som sa rozhodol, že popri svojej práci konateľa firmy budem na čas pracovať ako predajca. Na jednej strane mi to umožnilo lepšie spoznať zmeny na trhu, na druhej strane nájsť správnu motiváciu pre našich zamestnancov. Podľa pôvodného zámeru som chcel v predajni pracovať 3 mesiace, nakoniec som tam zostal jeden a pol roka! Prinieslo to však svoje ovocie. Vlani sme zvýšili predaj nových i jazdených vozidiel (ktoré vykupujeme ako protihodnotu pri kúpe nového) asi na 1 800 kusov (osobné, nákladné, autobusy). Kríza si vyžiadala aj reštrukturalizácie firmy: Pred ňou sme mali 60 percent výkonových a 40 percent nevýkonových pracovníkov, dnes sa pomer výrazne zvýšil v prospech výkonných pracovníkov (80:20). Produktivita práce sa stala omnoho významnejším kritériom ako pred krízou,“ komentuje aktuálnu situáciu Július Hron.

Najvýstižnejšie to vyjadrujú čísla: Medzi predanými autami bolo vlani 700 Nissanov, 350 Fiatov, 420 nákladných áut značky Iveco, 30 autobusov a zvyšok tvoril predaj jazdených áut. Obrat za rok 2010 bol 65 mil. eur (v roku 2009 62 mil. eur), pričom servis sa na tom podieľal sumou cca 12 až 13 mil. eur



 

Spotlight